Kaakkois-Aasian maat muodostavat yli 600 miljoonan asukkaan ja maailman nopeimmin kasvavan talousalueen. Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistys kattaa kaikki Kaakkois-Aasian maat, joista kukin jo sinällään on mielenkiintoinen markkina-alue ja houkutteleva businesskumppani.

Filippiinit, Malesia, Indonesia, Singapore, Thaimaa, Vietnam sekä pienemmät alueen maat ovat myös kulttuuri- ja luonnonvaroiltaan sekä –olosuhteiltaan varsin mielenkiintoinen sekoitus, joten kauppayhdistys tarjoaa toiminnallaan ikkunan monipuoliseen toimintaympäristöön. Pyrimmekin toiminnassamme siihen, että jäsenille tarjoutuisi mahdollisuus pitää yllä tietouttaan sekä koko talousalueesta että kulloinkin ajankohtaisesta tai muuten kiinnostavasta kohdemaasta.

Kauppayhdistys on perustettu vuonna 1993 ja sen tarkoituksena on kehittää Suomen sekä Kaakkois-Aasian välisiä suhteita kaupan, teollisuuden ja muun elinkeinotoiminnan aloilla ja pyrkiä edistämään kauppavaihdon, niin viennin kuin tuonnin osalta, sekä taloudellisen yhteistyön, mukaan lukien investoinnit, edellytyksiä näiden maiden välillä.

Kauppayhdistyksen tarkoitus ja visio:

TARKOITUS
Tukea ja avustaa jäsenyrityksiä rakentamaan kestävää liiketoimintaa Kaakkois-Aasian maissa.

VISIO
Olla luotettava yhteistyökumppani, neuvonantaja ja yhteyksien luoja jäsenyrityksille Kaakkois-Aasian maissa.

Yhdistys tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden saada ajankohtaista tietoa alueen maita koskevista asioista jäsenkokousten, tilaisuuksien ja seminaarien yhteydessä. Tilaisuuksiin kutsutaan luennoitsijoiksi eri alojen liiketoiminta-asiantuntijoita. Suomeen tulevien valtuuskuntien edustajia, suurlähettiläitä ja muita edustustojen asiantuntijoita sekä jäsenyritysten edustajia kertomaan kokemuksistaan ja liiketoimistaan alueen maissa.

Vuosittainen jäsenmaksumme on pienille yrityksille 100 € (henkilöstö alle 25) ja suurille yrityksille 200 € (henkilöstö yli 25) . Henkilöjäsenyyksiä hyväksytään vain poikkeuksellisesti, tällöin jäsenmaksu on 50 €.

Yhdistys toimii yhteistyössä Kaakkois-Aasian maissa toimivien Suomen kauppayhdistysten, kauppakamareiden ja kauppakiltojen kanssa sekä järjestää yritysvierailuja yhdistyksen jäsenyrityksiin, joilla on alueen maiden pitkäaikaista erityistuntemusta. Toivotamme kaikki nykyiset ja uudet Kaakkois-Aasiasta kiinnostuneet mukaan kauppayhdistyksen toimintaan!

Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen esittelyvideot suomeksi ja englanniksi löytyvät YouTubesta.

Tervetuloa mukaan myös kauppayhdistyksen LinkedIn -ryhmään.

Jani Kaulo
Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen hallituksen puheenjohtaja