Suomi-Iran-kauppayhdistyksen edustajat tapasivat Iranista vierailulla olleen parlamentaarikkodelegaation eduskunnassa 28.5.2019. Delegaation erityisen kiinnostuksen kohteena vierailullaan oli muun muassa Suomen ja Iranin väliset kauppasuhteet sekä naisyrittäjyyden edistäminen.

Vieraiden ja kauppayhdistyksen edustajien keskustelussa puitiin erityisesti Euroopan ja Iranin välisen kaupan tämän hetkisiä käytännön hankaluuksia maksuliikenteestä vaikeaan kansainvälispoliittiseen tilanteeseen. Delegaatio toivoi suomalaiselta liike-elämältä aktiivista osallistumista ja vaikuttamista muun muassa EU:n ja Iranin välisen INSTEX-maksujärjestelmän aktivoimiseksi, erityisesti näin Suomen EU-puheenjohtajuuskauden kynnyksellä.