Unplash_kahvi

Aamukahvit Afrikasta on Keskuskauppakamarin Afrikka-verkoston ja Business Finlandin yhdessä järjestämä webinaarisarja, jonka tarkoituksena on tuoda Afrikka ja sen tarjoamat liiketoimintamahdollisuudet entistä tutuimmiksi ja läheisemmiksi suomalaisille yrityksille. Aamukahvilla tavataan mielenkiintoisia ihmisiä ja kuullaan yllättäviä asioita Afrikasta.

Business Finlandin Esa Rantanen Nairobista ja Anne Hatanpää sekä Asta Kouri Keskuskauppakamarin Afrikka-verkostosta ovat mukana järjestämässä webinaareja. Esalla on yli kymmenen vuoden kokemus Afrikan markkinoista. Afrikka-verkosto kokoaa suomalaiset yritykset verkottumaan, jakamaan tietoutta ja valloittamaan Afrikkaa.

Ensimmäiset kahvit tarjoiltiin vilkkaan keskustelun kera joulukuussa 2020. Teemana oli  ”Yrittäjänä Afrikassa”. Suomalaiset yritykset tapasivat kaksi suomalaista pitkänlinjan yrittäjää Mari Pennasen ja Arto Tiitisen, jotka molemmat toimivat logistiikka-alalla Afrikassa.

Maaliskuussa 18.3.21 kahvittelimme rahoituksen parissa ja mukana olleet yli 60 osallistujaa saivat kattavan paketin eri rahoitusmahdollisuuksista. Vilkasta keskustelua aiheutti startup-yrityksenä toimintansa käynnistänyt Block Solutions Oy.

Kolmannet kahvit juotiin teemalla “Maghrebin vetovoimaa” 9.6.21 ja keskustelua vauhdittivat yritysvieraat Kare Hanttu Planmeca Oy, Tuomas Lönnroth GA-Paperi sekä Juha Mustajärvi Black Donuts Engineeringin.

Webinaarisarjan seuraava tapahtuma on 16.9.21

Seuraa tapahtumakalenteriamme!