Hyvät Afrikka-verkoston jäsenet!

EU Global Gateway luo suomalaisille yrityksille merkittäviä digitaalisen ja vihreän siirtymän liiketoimintamahdollisuuksia kehittyvillä markkinoilla. Strategiaan kuuluvan investointipaketin avulla EU tukee Afrikassa vahvaa elpymistä ja osallistavaa, ympäristömyönteistä ja digitaalista muutosta.

Finnfund tarjoaa pitkäaikaisia sijoituslainoja ja riskipääomaa yksityisten yritysten hankkeisiin kehitysmaissa. Toimitusjohtaja Jaakko Kangasniemi kannustaa haastattelussaan yrityksiä rohkeasti miettimään, voisiko omalle tuotteelle tai palvelulle löytyä kysyntää Afrikan maista. Joskus kyse on perusasioista, kuten sähköstä tai rakennustarvikkeista, mutta joskus kyse voi olla täysin uusista innovaatioista. Esimerkiksi digitaalisten sovellusten käytössä, nettimaksamisessa ja -kaupassa ollaan monissa maissa Suomea edellä, mikä saattaa usein unohtua.

Algeria on saamassa uuden investointilain, jonka tarkoituksena on houkutella investointeja maahan. Sierra Leone ja Marokko esittäytyivät uutiskirjeessämme.

Toivomme jäsenistöltä ideoita ja vinkkejä artikkeleiden aiheiksi.

Afrikka-terveisin,

Anne Hatanpää, Ville Vuorensola ja Miisa Kreander

Lue uutiskirje kokonaisuudessaan tästä.