Luo kauppaa Suomen ja Latvian välille. Nyt ja tulevaisuudessa.

Latvia – kasvava lähimarkkina New Nordics -talousalueen ytimessä

Suomi ja Latvia kehittävät yhdessä uutta pohjoista EU-talousaluetta (“New Nordics”). Latvia on Baltian keskipiste ja suomalaisille yrityksille logistisesti lähempänä Euroopan isoja talouksia kuin muut maat. Riika on Baltian suurin pääkaupunki ja koko ”New Nordics” -talousalueen neljänneksi suurin metropoli. Talouskasvu Latviassa on ollut viime vuosina yksi EU:n korkeimmista. Riian lentokenttä on alle tunnin lennon päässä Helsingistä. Lavat liikkuvat maarahtina markkinoidemme välillä alle vuorokaudessa jo nyt. Rail Baltican rakentaminen on käynnissä, ja lähivuosina näemme suomalaisten ihmisten ja rahdin liikkuvan entistä ketterämmin Latvian kautta Keski-Eurooppaan.

Latvian Investment and Development Agency (LIAA), vastaava kuin Business Finland, listaa seuraavat sektorit maidemme yhteisiksi kasvumahdollisuuksiksi: IT, biotiede, ympäristö, lääketiede, elintarvikkeet, metsä, turismi, logistiikka, metalli, koneet ja elektroniikka.

Vuosittainen jäsenmaksumme on 200 € yritysjäsenille ja 50 € henkilöjäsenille.

Yhdistyksemme toimii siltana suomalaisten ja latvialaisten yritysten välillä

Latvia toivottaa pohjoismaalaiset yritykset tervetulleeksi. Suomalainen omistus ja yrityskulttuuri tukevat Latvian tavoitteita kehittyä Euroopan
johtavaksi taloudeksi suhteessa kokoonsa. OECD sijoitti Latvian uudistuneen veromallin maailman toiseksi parhaaksi heti Viron jälkeen. Latvialaiset luottavat suomalaisiin ja päinvastoin.

Yhdistyksemme tehtävä on tukea, että suomalaiset ja latvialaiset yritykset löytävät toisensa. Jaamme tietoa ja kokemuksia eri sidosryhmien kesken.
Tätä työtä olemme tehneet yli 20 vuotta. Aktiiviset jäsenemme varmistavat, että työmme jatkuu vielä vähintään seuraavat 20 vuotta.