Keskuskauppakamari rohkaisee suomalaisia yrityksiä Afrikan kasvaville markkinoille. Yrityksille suunnattu Afrikka -verkosto toimii kanavana, jonka kautta asiantuntijat, yritykset sekä muut toimijat voivat jakaa tietoa ja kokemuksia Afrikan maiden haasteista ja mahdollisuuksista. Tapahtumien ja viestinnän avulla pyrimme vahvistamaan yritysten osaamista Afrikan markkinoiden erityispiirteistä sekä lisäämään tietoutta markkinoista ja niiden tarjoamista liiketoimintamahdollisuuksista. Verkosto tukee ulkoministeriön, Business Finlandin, Finnveran sekä Finnfundin työtä.

Afrikka-verkosto toimii myös yhteistyössä Enterprise Europe Networkin kanssa. Suomessa yritykset niiden sijaintipaikasta riippumatta voivat hyödyntää Helsingin seudun kauppakamarissa toimivan Enterprise Europe Network –verkoston palveluita. Neuvonnan lisäksi yrityksillä on mahdollisuus tehdä asiakas- ja kumppanihakuja sekä hyötyä erilaisista EU-kansainvälistymishankkeista. EEN toimii myös Egyptissä, Kamerunissa, Nigeriassa ja Tunisiassa, ja yhteydenotot näihin hoituvat Suomen EEN:n kautta.

Keskuskauppakamarin Afrikka -verkosto on tarkoitettu Afrikan maihin vientiä, tuontia ja investointeja suunnitteleville tai siellä jo toimiville yrityksille.

Liity mukaan Afrikka -verkostoon lähettämällä nimesi, organisaatiosi sekä sähköpostisi osoitteeseen: anne.hatanpaa ( a ) chamber.fi

Liittyminen on tällä hetkellä maksutonta.