Suomi-Korea kauppayhdistys on vahvasti mukana Etelä-Korean valtiovierailulla Suomessa 10. – 11.6.2019.

Maanantaina 10.6. yhdistyksen hallitus edusti kansainvälistä yritystoimintaa Korean ja Suomen presidenttiparien ja Helsingin Pormestarin Jan Vapaavuoren isännöimällä lounaalla Helsingin kaupungintalolla. Delegaatioon kuuluu lisäksi neljä Korealaista ministeriä sekä useita kymmeniä yritysedustajia.

Puheessaan presidentti Moon Jae-in ylisti maidenvälisiä suhteita lämpimiksi ja tuntui nauttivan suomalaisesta onnellisuuden ilmapiiristä.

Vierailun teemana on start-up yrittäjyys ja innovaatiot, ja ohjelma jatkuu 11.6. koko päiväisellä yritysfoorumilla. Presidentti painotti Korealaisten lisääntyvää halukkuutta ja mahdollisuuksia opiskella ja työskennellä Suomessa.