Tervetuloa Suomi-Iran kauppayhdistyksen aamukahvitilaisuuteen – AJANKOHTAISTA IRANISTA

Aika: torstai 17.3.2016 klo 8.30-10.00
Paikka: WTC Helsinki, Marskin Sali, Aleksanterinkatu 17

Iranin ydinohjelmaneuvotteluissa saavutettiin historiallinen sopu 14.7.2015. Puoli vuotta myöhemmin sopimuksen toimeenpano voidaan aloittaa, kun kansainvälinen atomienergiajärjestö IAEA ilmoitti 16. tammikuuta Iranin saattaneen loppuun velvoitteet, jotka olivat edellytyksenä toimeenpanon käynnistämiselle. Iranin avautuneet markkinat houkuttelevat eurooppalaisia yrityksiä. Pakotteiden poistumisella tulee olemaan välittömiä vaikutuksia Iranin talouteen, mutta myös rakenteellisia uudistuksia tarvitaan jotta talous elpyy.

8.15 Rekisteröinti ja aamukahvi

8.30 TervetuloaHannu Rossi, Suomi-Iran kauppayhdistyksen puheenjohtaja

8.35 Iranin paluu maailmanmarkkinoilleJukka Hahlanterä, aluejohtaja Lähi-itä, Finpro
Jukka Hahlanterä kertoo Iranin tilanteesta yleisesti sekä tekee katsauksen maksuliikenteeseen ja liiketoimintamahdollisuuksiin erityisesti cleantech- ja terveyssektorilla.

Tilaisuudessa ovat paikalla vastaamassa kysymyksiin myös Sari Mäkelä, tiiminvetäjä (pakotteet) ja Annina Aalto, ulkoasiainsihteeri (Vientivalvontayksikkö) Ulkoministeriöstä.

Tilaisuuden kieli on englanti.

Ilmoittautumiset 10.3. mennessä https://www.lyyti.fi/reg/ajankohtaistairanista tai puh. 09-4242 6228.

Lisätietoja:
Suomi-Iran kauppayhdistys