Yhdistys järjestää yhdessä FinnCham Hong Kongin kanssa webinaarin keskiviikkona 9.6.2021 klo 9.00-10.15 Helsingin aikaa/ 14.00-15.15 HKT

Greater Bay Area is a growing megalopolis, consisting of nine cities and two special administrative regions in South China. Join our webinar to hear about the opportunities it offers for Finnish companies. We will also hear the stories of LifaAir and Salli, two Finnish companies operating in the market. NOTE! The event will be held in Finnish.

Greater Bay Area eli GBA sijaitsee Etelä-Kiinassa ja sisältää Hongkongin ja Macaon erityishallintoalueet sekä yhdeksän Helmijoen suiston alueella Guangdongin provinssissa sijaitsevaa Manner-Kiinan kaupunkia. Kiinan tavoitteena on luoda yli 70 miljoonan asukkaan alueesta maailmanluokan talous- teknologia- ja innovaatiokeskittymä, joka haastaa vastaavat alueet maailmalla (esim. Piilaakso, New York).

Hongkongin rooli on monipuolisin GBA:n rahoitus-, logistiikka- ja kaupankäyntikeskuksena. “Kiinan piilaakso” Shenzhen on alueen innovaatiokeskus ja Guangzhou taas kauppa-, ja teollisuuskeskittymä ja liikenteen solmukohta. Macaosta puolestaan halutaan turismikeskittymä.

Greater Bay Area on myös Kiinan varakkain alue. Lisäksi alueella on pisin kokemus kansainvälisyydestä muun muassa liiketoiminnan, matkustamisen sekä kuluttamisen kannalta. Hongkong on erinomainen välietappi muualle Aasiaan.

Tässä FinnCham Hongkongin sekä Suomi-Hong Kong kauppayhdistyksen järjestämämässä webinaarissa pääset kuulemaan siitä, millaisia mahdollisuuksia tämä kehittyvä ja kasvava alue tarjoaa suomalaisille yrityksille. Lifa Air ja Salli jakavat lisäksi parhaat oppinsa ja yritystarinansa.

Sallin Hanna Lehmuskallio (toimitusjohtaja, Salli Hongkong ja Shenzhen) sekä Veli-Jussi Jalkanen (hallituksen puheenjohtaja, Salli) kertovat puheenvuorossaan Sallin matkasta Rautalammilta Shenzheniin. Suomalainen Salli kehittää tällä hetkellä markkinoiden terveellisintä istumakonseptia ja valmistaa siihen liittyviä tuotteita. Konsepti perustuu Salli Satulatuoleihin, sähkösäädettäviin pöytiin ja laajaan taustatietoon, jolla motivoidaan ja koulutetaan istujat saamaan uudenlaisesta istumisesta kaikki mahdollinen hyöty. Salli-tuotteita viedään jo noin 80 maahan.

LifaAir on terveysteknologiayritys, jonka tavoitteena on tarjota puhdasta ilmaa kaikille. Lifa Air valmistaa Kiinassa hengityssuojaimia usealla tuotantolinjalla ja omaa pitkän kokemuksen niiden volyymituotannosta. Puheenvuorossaan tuotannon johtaja Eppu Mäkipää jakaa oppeja Kiinassa toimimisesta sekä Lifa Airin tavoitteesta viedä suomalaista terveysteknologiaa ja puhdasta ilmaa maailmalle.

Webinaarin ohjelma ja ilmoittautuminen täällä.