Japanin Suomen-suurlähettiläs Jota Yamamoto isännöi residenssissään juhlatilaisuutta, jossa jaettiin Japanin keisarin myöntämät kunniamerkit 1.2.2018.

copyright: JyriLaitinen.fi

Japanin valtio on myöntänyt Suomalais-Japanilaisen yhdistyksen entiselle puheenjohtajalle Pirkko Yamashitalle ”Nousevan auringon kunniamerkit kultasätein ja kaulanauhoin” Japanin ja Suomen välisten ystävällisten suhteiden edistämisestä. ”Nousevan auringon kunniamerkit kultasätein ja kaulanauhoin” myönnettiin myös Suomalais-Japanilaisen kauppakamarin entiselle puheenjohtajalle ja Finnairin entiselle reitti- ja verkkostrategiasta vastaavalle johtajalle Petteri Kostermaalle Japanin ja Suomen välisten ystävällisten suhteiden edistämisen sekä maiden välisten taloudellisten suhteiden vahvistamisen johdosta.

Monet Japanin ja Suomen välistä ystävyyttä tukeneet henkilöt osallistuivat juhlaseremoniaan ja sitä seuranneelle vastaanotolle ja onnittelivat Pirkko Yamashitaa ja Petteri Kostermaata.

Lisätietoja kunniamerkkien myöntämisestä:
Hiroko Noguchi, protokollaosasto: 090-686 0200 / culture@hk.mofa.go.jp