Järjestyksessään 53. ASEAN-päivää juhlittiin Vietnamin suurlähetystössä 8. syyskuuta 2020. Juhlaan osallistui ministeriöiden virkamiehiä ja ASEAN-maiden suurlähettiläitä. Tervetuliaispuheen piti Malesian suurlähettiläs John Samuel ASEANin Helsingin komitean nykyisenä puheenjohtajana. Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistystä tilaisuudessa edusti puheenjohtaja Jani Kaulo.

ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) on Kaakkois-Aasian maiden yhteistyöjärjestö, joka perustettiin 1967. ASEANin tarkoituksena on edistää taloudellista ja kulttuurista vaihtoa Kaakkois-Aasian maiden välillä, ylläpitää rauhaa ja vakautta alueella ja luoda suhteita ulkomaisiin tahoihin, joilla on samanlaiset tavoitteet.”