Suomi-Kiina kauppayhdistys tapasi China International Import Expo (CIIE) -messujen järjestäjiä keskiviikkona 8.5.

CIIE on suurimpia maailmalla järjestettäviä kauppa- ja tuotemessuja. Edellisien vuosien tapaan vuoden 2024 messut pidetään 5.-10. marraskuuta Shanghaissa. CIIE-messuja on järjestetty vuodesta 2018 lähtien ja paikalle odotetaan satoja tuhansia vierailijoita sekä uusista tuotteista kiinnostuneita ostajia yli sadasta maasta.

Suomi on perinteisesti osallistunut Business Finlandin kautta omalla maakohtaisella paviljongillaan. Suomen maapaviljongin lisäksi yritykset voivat esitellä omia tuotteitaan ja ratkaisujaan yritysnäyttelyssä. SKKY:n jäsenyritykset voivat vuokrata yritysnäyttelytilan 10% alennuksella.

CIIE-messujen teema vuonna 2024 on “New Era, Shared Future”. Yritysnäyttely on jaettu kuuteen alueeseen: 1) elintarvikkeet ja maataloustuotteet, 2) autoteollisuus, 3) älyratkaisut ja tietotekniikka, 3) kulutustavarat, 4) lääkintälaitteet ja terveydenhuoltotuotteet sekä 5) palvelukauppa. Saman toimialan näytteilleasettajat ryhmitellään yhteisiin näyttelyalueisiin. Lisäksi tänä vuonna on mukana erityinen innovaatiohautomoerikoisosasto start-up- ja kasvuvaiheessa oleville yrityksille.