Unplash_kahvi

Tervetuloa Aamukahville Afrikasta -webinaariin!

Aika: keskiviikkona 9.6.21 klo 9.00-11.00 (Suomen aikaa)

Paikka: Teams (online)
Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Teams-linkki lähetetään ilmoittautuneille 8.6.21.

Afrikan aamukahvit on Keskuskauppakamarin Afrikka-verkoston ja Business Finlandin yhdessä järjestämä webinaarisarja, jonka tarkoituksena on tuoda Afrikkaa ja sen tarjoamia businessmahdollisuuksia lähemmäksi suomalaisia yrityksiä.

Aamukahveilla tavataan mielenkiintoisia ihmisiä ja kuullaan yllättäviä asioita Afrikasta. Ensimmäisessä tapaamisessa paneuduimme yrittäjän arkeen Afrikassa (16.12.20), seuraavassa rahoitukseen (18.3.21) ja nyt teemanamme on Maghreb-alue. Lue lisää Maghreb-alueen mahdollisuuksista TÄSTÄ

Afrikan aamukahvipöydässä Business Finlandin puolesta on Esa Rantanen Nairobista ja Jari Kaihari Casablancasta ja Anne Hatanpää Keskuskauppakamarin Afrikka-verkostosta sekä vieraina:

Kare Hanttu on toiminut vuodesta 2010 Planmeca Oy:ssä vientipäällikkönä vastuualueinaan ranskankieliset alueet, Afrikka ja Venäjä. Planmeca Oy:ssä hän aloitti uransa vuonna 2002 After Sales -osastolla digitaalisten tuotteiden asiantuntijana vastaten tuolloin globaalisti yrityksen tuotteista ja ratkaisuista.

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotteita viedään yli 120 maahan ympäri maailmaa. Kattavaan tuotevalikoimaan kuuluvat digitaaliset hammashoitokoneet, CAD/CAM-ratkaisut, huippuluokan 2D- ja 3D-kuvantamislaitteet sekä niitä tukevat ohjelmistoratkaisut. Planmeca Oy on suurin yksityisomistuksessa oleva hammashoito­teknologian alalla toimiva yritys. Planmeca Groupin emoyhtiö, yhtiön pääkonttori, sijaitsee Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 764 miljoonaa euroa. Planmeca Oy työllistää maailmanlaajuisesti lähes 2 900 henkilöä.

Tuomas Lönnroth on henkilö, jolta ideat eivät lopu, kun ryhdytään vientiponnisteluihin. Tuomaksella on vahva tausta erityisesti Maghreb-alueen kaupankäynnistä sekä tuntemus ratkaisuista, joiden avulla on saavutettu suuriakin vientihyötyjä.

Sellu, kartonki ja paperi ovat olleet Tuomaksen erikoisalaa yli 20 vuotta varsinkin silloin, kun hän oli Stora Enson palveluksessa. Samoihin aikoihin hän tutustui Maghreb-alueen mahdollisuuksiin.

Nykyisin GA-Paperin Suomen linkkinä Tuomas hoitaa useita Afrikan alueita, joilla on kysyntää kuitupitoisille tuotteille, jotka tulevat Suomesta ja Suomen naapurimaista.

Konttipulan iskiessä viejiin Tuomas organisoi Casablancan satamaan erikoisnosturin, jolla voidaan purkaa paperi-, kartonki- ja sellurullia break bulk -aluksilta. Ensimmäinen alus purettiin toukokuun loppupuolella.

Asiakkaiden pyynnöstä Tuomas on ollut mukana toimittamassa paperin ja kartongin jalostukseen sekä sellun jalostamiseen liittyviä laitteita Pohjois-Afrikkaan ja Aasiaan. Tuomas on monin tavoin auttanut ulkomaalaisia yrityksiä investoimaan Suomeen ja löytämään yhteistyökumppaneita Suomesta. Tuomas Lönnroth toimii aktiivisesti mediatuotannossa. Hän on ollut järjestämässä useita tapahtumia Cannesin filmifestivaaleilla, Pariisin muotiviikoilla, Baselwordissä jne.

Tuomas on asunut ja opiskellut useassa eri maassa (Ranskassa, Saksassa, Belgiassa, Sveitsissä, Norjassa, USA:ssa). Kauppaa hän on tehnyt Aasian, Afrikan, Euroopan, Lähi-idän, Pohjois- ja Etelä Amerikan ja Venäjän markkinoilla.

Juha Mustajärvi on toiminut Black Donuts Engineeringissä projektipäällikkönä vuodesta 2013. Hän on vastannut Algerian asiakkuuksista vuodesta 2017 lähtien. Ensimmäinen sopimus Algeriaan solmittiin 2015.

Black Donuts Engineering on rengasalaan keskittynyt insinööritoimisto Pirkanmaalla. Yritys aloitti toimintansa vuonna 2011. Tällä hetkellä yritys työllistää noin 50 insinööriä. Yrityksen toimialaan kuuluu rengasteknologiaan liittyvät hankkeet kolmessa pääsegmentissä: uusien renkaiden R&D-palvelut, rengastehdashankkeet ja kehityshankkeet. Rengasteknologian projekteja on ollut useassa eri maassa kymmeniä. BDE:n asiakkaina on rengasalan 25 suurimmasta yrityksestä 20 yritystä.

Pyydämme rekisteröitymään 7.6.2021.

Lämpimästi tervetuloa!