Latinalainen Amerikka ja Karibian alue ovat osoittaneet huomattavaa sietokykyä viimeaikaisten maailmanlaajuisten haasteiden edessä ja elpyneet pandemian seurauksena odotettua voimak­kaammin. Alue on tällä hetkellä yksi maailman vakaimmista. Alueen yritykset investoivat vähä­hiilisyyteen ja tuotannon nostamiseen luoden lukuisia uusia markkinamahdollisuuksia suomalaisille yrityksille. Suomalaisten yritysten liikevaihto alueella on reilu 6 miljardia euroa.

Brasilialaiset, chileläiset ja meksikolaiset yritykset ovat hiljattain myös investoineet Suomeen. Riskipääoman määrä on kasvanut nopeammin Latinalaisessa Amerikassa kuin millään muulla alueella maailmassa.

Alueen maat tarjoavat lukuisia markkinamahdollisuuksia suom­a­lai­­sille yrityksille erityisesti metsä-, kaivos-, energia-, digitalisaatio- ja terveyssektoreilla.  Tervetuloa kuulemaan niistä!

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Business Finland, Enterprise Europe Network, Helsingin seudun kauppakamari ja Suomalais-Latinalaisamerikkalainen kauppayhdistys.

22.8.2024 klo 15.15–17.15, kahvitarjoilu klo 14.30 alkaen

Microsoft online tai Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5 C
Rekisteröinti
Tilaisuus on maksuton, mutta se vaatii rekisteröitymisen 20.8.2024 mennessä TÄSTÄ.
No-show maksu 25 euroa 19.8.2024 tehdyn peruutuksen jälkeen.

15.15
Tilaisuuden avaus
Kirsi Seppäläinen, puheenjohtaja, Suomalais-Latinalaisamerikkalainen Kauppayhdistys

15.20
Suomalaisyritysten menestysresepti Latinalaisessa Amerikassa: Kumppanuudet suurten yritysten kanssa
Heidi Virta, Senior Director, Region Latin America

15.30
Turvallisuus, digitalisaatio, kestävät vihreän siirtymän innovaatiot – mahdollisuuksien Chile
Suurlähettiläs Johanna Kotkajärvi, Chile

15.40
Kolumbian kasvava talous tarjoaa yrityksille monipuolisia mahdollisuuksia. Katsaus myös Dominikaaniseen tasavaltaan, Panamaan ja Venezuelaan
Suurlähettiläs Antti Kaski, Kolumbia, Panama, Venezuela, Dominikaaninen tasavalta

15.50
Onko Peru valmis kriittisten mineraalien supersykliin?
Suurlähettiläs Antti Rytövuori, Peru, Ecuador ja Bolivia

16.00
Valta vaihtuu Meksikossa, mikä muuttuu?
Suurlähettiläs Ari Mäki, Meksiko

16.10
Avautuuko Argentiina maailmanmarkkinoille – mikä on talouden ja kaupan suunta?
Suurlähettiläs Nicola Lindertz, Argentiina, Paraguay, Uruguay

16.20
Brasilia – teollisuuttaan uudistava vihreä markkinajätti
Suurlähettiläs Johanna Karanko, Brasilia