Tervetuloa Espanjaan!

Espanjan liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille ja yrittäjille

Espanja on suomalaisten suosima matkailukohde, mutta yhä useampi suomalainen harkitsee yrityksen perustamista tai on jo perustanut yrityksen Espanjaan.

Seminaarin tavoitteena on välittää tietoutta Espanjan markkinoista ja niiden tarjoamista liiketoiminta­mah­dollisuuksista suomalaisille yrityksille. Samalla saamme tietoa siitä mitä yritysten tulee ottaa huomioon liike-elämässä ja vapaa-ajalla toimiessaan Espanjassa.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Enterprise Europe Network, Helsingin seudun kauppa­ka­­­ma­­ri, Suomalais-Latinalaisamerikkalainen kauppayhdistys, Suomen Yrittäjät, Suomi-Espan­ja seura ry ja Team Finland. Tilaisuus on osallistujille maksuton, mutta ilmoittautu­mi­nen on välttämätöntä.

Aika               torstai 8.11.2018 klo 15.00-19.00

Paikka           Team Finland -talo, kokoustila Sora, Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki

14.45
Ilmoittautuminen

15.00
Tervetuloa ja tilaisuuden avaus

Jouko Lehtoviita, puheenjohtaja, Suomi-Espanja Seura ry / Sociedad Finlandia España

15.10
Economic outlook of Spain and cultural aspects of doing business in Spanish business environment

José Nuño, Consejero Económico y Comercial, Embassy of Spain in Finland

15.30
Suomalaisyritysten tyypilliset sudenkuopat Espanjassa- ja miten ne voi välttää?

Raisa Venermo, Partner AvaLaw

16.00
Kahvitauko

16.20
Suunnitelmissa Espanja – urakaari vai elämänkaari?
Markku Kaijala, Senior Partner, Pro-Source Oy/ Aurinkorannikon yrittäjät ry, Costa del Sol

16.45
Pienyrittäjän näkemyksiä käytännön liiketoimintaympäristöstä Espanjassa

Timo Markkula, Proproperties.pro, Costa Blanca

17.10
Suomalaiset yritykset latinalaisessa Amerikassa ja yhteistyö espanjalaisten yritysten kanssa yritysesimerkkinä Vaisala Oyj

Aleksis Kajava, varapuheenjohtaja, Suomalais-Latinalaisamerikkalainen kauppayhdistys

17.30
Team Finland palvelut suomalaisille yrityksille

Juha Markkanen, vientisuurlähettiläs, Ulkoministeriö

17.50
Päätössanat

Thomas Palmgren, kansainvälisten asioiden päällikkö, Suomen Yrittäjät

18.00
Verkottumista

19.00
Tilaisuus päättyy

Seminaarin kieli on suomi lukuun ottamatta taloudellista katsausta.

Ilmoittautuminen 2.11.2018 mennessä Lyyti-linkin kautta osoitteessa https://www.lyyti.in/Bienvenido_a_Espana_Tervetuloa_Espanjaan_5390.

TERVETULOA!