Aika: Keskiviikko 21.12.2022 klo 9.00 – 10.30.
Paikka: Mannerheim-sali, Aleksanterinkatu 17, Helsinki sekä Microsoft Teams

Viime aikana Kiina on ollut muutosten jaloissa. Viime vuosien sävyttämiä koronarajoituksia on purettu tartuntojen levitessä rajusti. Samalla Jiang Zeminin kuolema ja Kiinan kommunistisen puolueen 20. puoluekokous ovat antaneet oman mausteensa Kiina-tarkkailijoiden huomioihin. Suomi-Kiina kauppayhdistyksellä on ilo toivottaa jäsenensä tervetulleiksi nyt jo perinteeksi muodostuneeseen Ulkopoliittisen Instituutin Jyrki Kallion Ajankohtaiskatsaukseen Kiinan sisä- ja ulkopoliittisesta tilanteesta. Tilaisuus järjestetään hybridimuotoisena, keskiviikkona 21.12. klo 9:00.

Yhdistys tarjoaa aamiaisen tilaisuuteen läsnä saapuville.

Linkki webinaariin lähetetään lähempänä tilaisuutta niille, jotka ovat ilmoittaneet osallistuvansa virtuaalisesti Teamsin kautta.

Ilmoittautumiset viimeistään 17.12.

Tervetuloa!

Jyrki Kallio on vanhempi tutkija Ulkopoliittisen instituutin Globaali turvallisuus -tutkimusohjelmassa sekä kansainvälisen politiikan ja Kiina-tutkimuksen dosentti Lapin yliopistossa. Hänen erikoisalansa ovat Kiinan poliittinen kulttuuri, Kiinan ulkopolitiikka, Itä-Aasian alueelliset kysymykset. Hän seuraa erityisesti Kiinan pyrkimyksiä perinteisten oppisuuntien välineellistämiseksi. Työnsä ohessa hän on suomentanut klassista kiinalaista kirjallisuutta ja filosofiaa. Ennen siirtymistään Ulkopoliittiseen instituuttiin Kallio työskenteli ulkoministeriössä.

Lisätietoja tilaisuudesta: ville.vuorensola(a)chamber.fi