Suomalais-Kiinalaisella kauppayhdistyksellä on ilo toivottaa jäsenet tervetulleiksi aamukahvitilaisuuteen

Kiinan muuttuva media- ja viestintäkenttä – mitä se merkitsee suomalaisyritysten kannalta

Vaikka poliittinen järjestelmä asettaa omat rajoituksensa, Kiinan media- ja viestintäkenttä on muutoksessa.
Kaupallistumisen lisäksi digitaalisten kanavien ja sosiaalisen median nousu ovat muuttaneet tiedonvälitystä Kiinassa merkittävällä tavalla niistä ajoista, jolloin media oli puhtaasti puolueen propagandan työväline.

Aika: keskiviikko 25.10.2017 klo 8.30-10.00
Paikka: Keskuskauppakamari, Aleksanterinkatu 17, Helsinki

Kiinan media- ja viestintäkentässä tapahtuvat muutokset vaikuttavat myös suomalaisiin yrityksiin. Niin kiinalaiset yritysasiakkaat ja -kumppanit kuin kuluttajat ja jopa viranomaisetkin käyttävät kanavia ja viestivät tavalla, jota suomalaisten yritysten tulee ymmärtää ja osata. Suomeen tulevat kiinalaisvierailijat odottavat, että he voivat etsiä tietoa, tehdä varauksia ja suorittaa maksuja kiinalaisten mobiilikanavien kautta.

Kiina-asiantuntija Mikko Puustinen kertoo Kiinan media- ja viestintäkentän muotoutumisesta, mitä se edellyttää suomalaisilta yrityksiltä vuorovaikutuksessaan kiinalaisten asiakkaiden ja kumppanien kanssa, ja miten kiinalaisia digitaalisia kanavia voisi paremmin hyödyntää yhteistyösuhteiden ja paremman liiketoiminnan kannalta Kiinassa.

Puustinen on työskennellyt Kiinassa yli 15 vuotta erityisesti viestintä- ja viranomaissuhdeasioiden parissa mm. Suomen Kiinan suurlähetystössä. Hän toimi viestintäjohtajana Suomen Shanghain maailmannäyttelyhankkeessa ja on ollut myös perustamassa useita kiinankielisiä digitaalisen viestinnän kanavia, ml. This is Finland -Weibo ja -WeChat kanavat. Puustinen toimii neuvonantajana suomalaisille yrityksille ja julkisorganisaatioille niiden Kiinaan liittyvissä viestintä-, markkinointi-, PR- ja yhteiskuntasuhdeasioissa.

Ilmoittautumiset 19.10. mennessä: https://www.lyyti.fi/reg/kiinamediakentta tai puh. 09-4242 6228
HUOM! Paikkoja on rajoitetusti
Lisätietoja: hanna-leena.harma@chamber.fi / Puh. 09-4242 6228