Suomi-Kiina kauppayhdistyksellä on ilo toivottaa jäsenet tervetulleiksi aamukahvitilaisuuteen

Leijona ja lohikäärme – Suomen ja Kiinan taloussuhteet

Kiina nousi vuonna 2015 suomalaisten tytäryritysten kolmanneksi merkittävimmäksi sijaintimaaksi heti Ruotsin ja Yhdysvaltojen jälkeen liikevaihdolla mitattuna. Henkilöstömäärällä mitattuna Kiina on jo toiseksi merkittävin sijaintimaa. Suomalaisten Kiinaan rekisteröityneiden tytäryritysten lukumäärä on kasvanut lähes joka vuosi, käy ilmi Etlan julkaisemasta tutkimuksesta. Myös kiinalaisten sijoitukset Suomeen ovat ripeässä kasvussa.

Aika: perjantai 15.12.2017 klo 9.00-10.30
Paikka: WTC Helsinki, Aleksanterinkatu 17, Helsinki

Etla julkaisi 13.11. Suomen ja Kiinan taloussuhteita selvittävän tutkimuksen ”Leijona ja lohikäärme – Suomen ja Kiinan taloussuhteet”. Tutkimuksessa on haastateltu myös kauppayhdistyksen jäsenyritysten edustajia.
Selvityksen tekijät tutkimusjohtaja Markku Kotilainen ja tutkija Ville Kaitila esittelevät tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä aamukahvitilaisuudessa 15.12.

Ilmoittautumiset 8.12. mennessä: https://www.lyyti.fi/reg/leijonalohikaarme tai puh. 09-4242 6228
Lisätietoja: hanna-leena.harma@chamber.fi / Puh. 09-4242 6228

Tervetuloa!