Suomi-Kiina kauppayhdistyksellä on ilo toivottaa jäsenet tervetulleiksi vuoden ensimmäiseen jäsentilaisuuteen, jossa puhujana on Leena-Maija Marsio Kolsterilta.

Aika: Tiistai 14.1.2020 klo 9.00 – 10.30
Paikka: Marskin Sali, WTC Helsinki, Aleksanterinkatu 17, Helsinki

Leena-Maija aloitti Kolsterin laki- ja tavaramerkkiyksikön johtajana sekä johtoryhmän jäsenenä elokuussa 2019. Hän on aiemmin toiminut kyberturvallisuusyhtiön päälakimiehenä, terveysteknologiajätti GE Healthcaren lakitiimissä ja Ericssonin Suomen-tytäryhtiössä sekä Ruotsissa yhtiön kansainvälisessä organisaatiossa. Kolster on aktiivinen toimija Kiinan markkinoilla ja on rekisteröinyt asiakkailleen jo useita kiinalaisia tavaramerkkejä sekä hoitanut niin suomalaisyritysten asioita Kiinassa kuin kiinalaisyritysten asioita Suomessa. 2019 Kolster palkittiin Pekingissä vuoden 2019 kiinalaisille toimijoille suositeltavimpana kansainvälisenä IP-yrityksenä.

Sosiaalinen luottoluokitusjärjestelmä yrityksille (corporate social credit system) on Kiinan valtion kattava suunnitelma käyttää teknologiaa monitoroidakseen ja ohjatakseen Kiinassa toimivan yrityksen liiketoimintaa. Järjestelmän kehitys aloitettiin 2013 ja sen osia on jo voimassa, vuonna 2020 järjestelmä astuu voimaan kokonaisuudessaan. Yritys saa järjestelmässä pisteytyksen, joka perustuu kiinalaisviranomaisten määrittelemien vaatimusten täyttämiseen, yrityksen toiminnan valvontaan ja erityiseen algoritmiin, joka laskee ko. pisteytyksen keskitetystä metatietokannasta. Pisteytyksen perusteella yritykselle voidaan määrätä liiketoimintaan suoraan vaikuttavia sanktioita.

Ilmoittautumiset viimeistään 10.1. 20. Lisätietoja tilaisuudesta: jenni.isola ( a ) chamber.fi

Tervetuloa!

Päivi Leiwo