Kambodža on yksi vähiten kehittyneitä maita Kaakkois-Aasiassa, mutta samalla sen talouskasvu on ollut verrattain nopeaa koronapysähdyksen jälkeen. Maalla on monenlaisia kehitystarpeita lähtien energia- ja infrahankkeista koulutuksen ja työvoiman osaamisen kehittämiseen.

Kuva vasemmalta: Ministeriön apulaisylijohtaja Kem Chamroeun, ministeri Heng Sour, tohtori Tuomo Rautakivi ja ministerin eritysavustaja An Bunhak.

Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen hallituksen jäsen, tohtori Tuomo Rautakivi keskusteli viime viikolla maan pääkaupungissa Phnom Phenissä työ- ja ammattikoulutusministerin Heng Sourin kanssa työvoiman ja investointien liikkuvuudesta sekä ASEAN-maiden kesken että kansainvälisesti.

“Keskustelussa nousi esille ammatillisen koulutuksen, erityisesti vammaisten ammattikoulutuksen kehittämisen tärkeys”, Rautakivi kertoo. Rautakiven mukan Kambodža tarjoaa lupaavia mahdollisuuksia muun muassa suomalaiselle ammatillisen koulutuksen osaamiselle.

Jos kiinnostuit Kambodžasta, ota yhteyttä ja liity kauppayhdistyksemme jäseneksi.