Meksikon talouskasvu on ollut vakaata, vaikka öljyn hinta on laskenut. Maailmanpankki ennustaa 2,8 % kasvua vuonna 2016. Meksikon tuotantorakenne on monipuolinen, ja maassa on kaivosteollisuutta, öljyntuotantoa, maataloutta, kokoonpanoteollisuutta, autoteollisuutta, elektroniikkateollisuutta ja lentokoneteollisuutta.

Suomalaisilla yrityksillä on liiketoimintamahdollisuuksia erityisesti ICT-, Cleantech- ja opetussektorilla. Suomen ja Meksikon välinen yhteistyö koulutuksessa, metsäsektorilla ja innovaatioalalla on tunnettua. Meksikossa on meneillään useita reformeja mm. energia- ja televiestintäsektorilla, joita yritysten kannattaa seurata. Suomalaiset viihtyvät myös turisteina Meksikossa.

Meksiko on jäsenyys seuraavissa ryhmissä: G20, OECD, Transpacific Partnership, Nafta, Tyynenmeren Allianssi. Meksiko on myös EU:n strateginen kumppani.

Suomalais-Latinalaisamerikkalainen kauppayhdistys toimii Suomen ja Latinalaisen Amerikan maiden välisen yhteistyön, kaupan ja investointien lisäämiksesi. Yhdistys järjestää tilaisuuksia jäsenilleen ajankohtaisista aiheista.

Meksikon suurlähettiläs Norma Bertha Pensado Moreno ja Suomalais-Latinalaisamerikkalaisen kauppayhdistyksen sihteeri Anne Hatanpää tapasivat 3.3.2016 ja vaihtoivat ajatuksia yhteistyöstä.
Meksiko