Suomi-Asean Kauppayhdistys ry:n varsinainen vuosikokous pidettiin 8.5.2019 Marskin salissa World Trade Center Helsingissä. Kauppayhdistyksen hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jani Kaulo, Asia-Finland Law Consulting Oy ja varapuheenjohtajana Kim Lucander, Pöyry Finland Oy. Hallituksen muina jäseninä jatkavat Pekka Hemmi (Nordic Ventures Finland Oy), Niina Ilveskivi-Tuomala (Varova Oy), Vesa Kalenius (Handelsbanken) ja Jussi Tourunen (Finnfund). Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Juha Ritvala, UUKU Consulting Oy.

Varsinaisen vuosikokouksen jälkeen järjestetyn verkottumistilaisuuden puhujavieraat olivat Malesian suurlähettiläs John K. Samuel ja MIDA:n neuvonantaja Sunita Navaratnam. Sekä suurlähettiläs että MIDA:n neuvonantaja esittelivät Malesian tarjoamia investointi- ja liiketoimintamahdollisuuksia. Puheenvuoroista kävi ilmi, että suomalaisille vahvat sektorit puhdas teknologia ja koulutus (varhaiskasvatus ja korkea-asteen koulutus) tarjoavat mahdollisuuksia Malesiassa. Suurlähettiläs kannusti suomalaisia jäteveden käsittelyyn erikoistuneita yrityksiä suuntaamaan Malesiaan.

Malesian markkinoista kiinnostuneet yritykset voivat olla yhteydessä suoraan Sunita Navaratnamiin:

Malaysian Investment Development Authority (MIDA) 37, Karlavägen, Stockholm, Sweden

T:  46 8 440 84 25              M: 46 709 96 45 48 E: stockholm@mida.gov.my