Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistys – Finland-Asean Business Association

Kaakkois-Aasian maat muodostavat yli 600 miljoonan asukkaan ja maailman nopeimmin kasvavan talousalueen. Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistys kattaa monia Kaakkois-Aasian maita, joista kukin jo sinällään on mielenkiintoinen markkina-alue ja houkutteleva businesskumppani.

Filippiinit, Malesia, Indonesia, Singapore, Thaimaa, Vietnam sekä pienemmät alueen maat ovat myös kulttuuri- ja luonnonvaroiltaan sekä –olosuhteiltaan varsin mielenkiintoinen sekoitus, joten kauppayhdistys tarjoaa toiminnallaan ikkunan monipuoliseen toimintaympäristöön. Pyrimmekin toiminnassamme siihen, että jäsenille tarjoutuisi mahdollisuus pitää yllä tietouttaan sekä koko talousalueesta että kulloinkin aktuellista tai muuten kiinnostavasta kohdemaasta.

Kauppayhdistys on perustettu vuonna 1993 ja sen tarkoituksena on kehittää Suomen sekä Kaakkois-Aasian välisiä suhteita kaupan, teollisuuden ja muun elinkeinotoiminnan aloilla ja pyrkiä edistämään kauppavaihdon, niin viennin kuin tuonnin osalta, sekä taloudellisen yhteistyön, mukaan lukien investoinnit, edellytyksiä näiden maiden välillä.

Yhdistys tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden saada ajankohtaista tietoa alueen maita koskevista asioista jäsenkokousten, tilaisuuksien ja seminaarien yhteydessä. Tilaisuuksiin kutsutaan luennoitsijoiksi eri alojen asiantuntijoita ja liikemiehiä,  Suomeen tulevien valtuuskuntien edustajia, suurlähettiläitä ja muita edustustojen asiantuntijoita sekä jäsenyritysten edustajia kertomaan kokemuksistaan ja liiketoimistaan alueen maissa.

Yhdistys toimii yhteistyössä Kaakkois-Aasian maissa toimivien Suomen kauppayhdistysten, kauppakamareiden ja kauppakiltojen kanssa sekä järjestää yritysvierailuja yhdistyksen jäsenyrityksiin, joilla on alueen maiden pitkäaikaista erityistuntemusta. Toivotamme kaikki nykyiset ja uudet Kaakkois-Aasiasta kiinnostuneet mukaan kauppayhdistyksen toimintaan!

Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen esittelyvideot suomeksi ja englanniksi löytyvät YouTubesta.

Tervetuloa mukaan myös kauppayhdistyksen LinkedIn -ryhmään.

Jani Kaulo

Suomi-Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen hallituksen puheenjohtaja