Suomi-Asean kauppayhdistys ry isännöi Vietnamin Tuyen Quang -maakunnan johtoa ja yritysdelegaatiota Helsingissä 14.5.2019.

Tuyen Quang -maakunta on voimakkaasti kehittyvä ja kehittymään pyrkivä maakunta pohjois-Vietnamissa lähellä Hanoita. Suomi-Asean kauppayhdistys järjesti verkottumis- ja tutustumistapaamisen suomalaisyritysten ja delegaation jäsenten välille. Delegaation ja suomalaisyritysten esittelyiden lisäksi tilaisuudessa pitivät puheenvuorot Vietnamin Suomen suurlähettiläs sekä Finnfundin edustaja.

Maakunnassa tarvitaan lisää korkeaa teknologiaa erityisesti maa- ja metsätaloudessa, jätteiden ja jäteveden käsittelyssä, ympäristön suojelemisessa sekä lääketeollisuudessa. Lisäksi maakuntaan toivotetaan tervetulleeksi koulutukseen liittyvät hankkeet niin varhaiskasvatuksen että korkean asteen koulutuksen sektoreilla. Tuyen Quang -maakunnan tarjoamista liiketoimintamahdollisuuksista ja delegaation yhteystiedoista kiinnostuneet voivat olla yhteydessä kauppayhdistyksen puheenjohtajaan Jani Kauloon (kaulo@asiafinland.com).