Suomalais-Kiinalainen kauppayhdistys ry – Finland-China Trade Association

Kuva kiinalaisen kaupan hyllyltä.

Suomalais-Kiinalainen kauppayhdistys tarjoaa yhteydenpitokanavan Suomen ja Kiinan kaupassa ja taloudellisessa yhteistyössä toimiville yrityksille ja yksilöille.

Vuodesta 1985 toiminut yhdistys jakaa monin eri tavoin tietoa Kiinan markkinoista, kauppaan ja talousyhteistyöhön liittyvän lainsäädännön kehityksestä. Yhdistyksen tilaisuuksissa esiintyy korkeatasoisia asiantuntijoita, jotka välittävät ajankohtaista tietoa Kiinan tapahtumista ja kehityssuunnista. Tilaisuudet ovat myös erinomainen kanava uusien kontaktien solmimiseen, kokemuksien vaihtamiseen ja tätä kautta Kiina-tiedon lisäämiseen. Henkilösuhteet ja suhdeverkostot (guanxi) ovatkin oleellisen tärkeitä Kiinan kaupassa.

Suomalais-kiinalaisella kauppayhdistyksellä on Kiinassa yhteistyökumppani, China Council for Promotion of International Trade ja läheiset ja hyvät yhteydet Kiinan suurlähetystöön ja sen kaupalliseen osastoon.

Jäseniä kauppayhdistyksessä on tällä hetkellä satakunta; jäsenistömme koostuu niin suurista kuin pienistäkin yrityksistä. Erityisesti toimintaansa Kiinassa aloittelevat tai sitä suunnittelevat yritykset voivat yhdistyksen puitteissa ja siellä solmittavien suhteiden avulla saada arvokasta tietoa Kiinaan jo etabloituneilta yrityksiltä. Jäsenmaksu vuonna 2017: yritykset 170,- euroa ja henkilöjäsenet 40,- euroa.

Tervetuloa tutustumaan www-sivujen kautta toimintaamme.