Viron kansallinen kulttuurisäätiö myöntää apurahoja virolaisille opiskelijoille vuosittain 138 alarahastosta, joista yksi on Suomalais-Eestiläisen Kauppayhdistyksen rahasto.

Suomalais-Eestiläinen Kauppayhdistys sai peräti 13 apurahahakemusta vuonna 2021.

Suomalais-Eestiläinen Kauppayhdistys on päättänyt myöntää apurahat seuraaville henkilöille.

Sergei Trofimov: Trofimov opiskelee Estonian Business Schoolissa ja tekee Talinks-tutkimusta, jonka kohteena ovat Tallinnassa ja Helsingissä asuvat virolaiset. Stipendin edellytyksenä on, että tutkimus saadaan Suomalais-Eestiläisen Kauppayhdistyksen käyttöön.

Vanessa Oks: Apuraha on tarkoitettu suomen kielen opiskeluun ja vaihto-opiskeluun Suomessa.

Kristi Maiste: Virolainen Maiste asuu Suomessa ja opiskelee Tallinnassa. Apuraha on tarkoitettu vähentämään matkustuskuluja Suomen ja Viron välillä.

Suomalais-Eestiläisen Kauppayhdistyksen rahastosta ei enää tämän jälkeen myönnetä apurahoja. Vuonna 2021 myönnettyjen apurahojen kokonaismäärä oli 5830 euroa.

Lisätietoja: Anne Hatanpää, anne.hatanpaa (a) chamber.fi