Uutiset, 21.3.2017

Intian ja Suomen välinen yritysyhteistyö ja energiadialogi etenivät energiaministeri Piyush Goyalin osallistuessa ensimmäiseen FICCI-Finland –yrityskokoukseen 10.03.2017.

Korkean tason viranomaisedustuksen lisäksi valikoidusti kutsutut 13 intialaista ja kymmenen suomalaista yritystä saivat edistettyä tavoitteitaan. Painotus oli energia- ja kaivostoimialojen ajankohtaisissa hankkeissa.

Intian keskuskauppakamari FICCI:n ja Suomen New Delhin suurlähetystön 10.03.2017 yhdessä järjestämä yritystapaaminen sitoi yhteen kolme viranomais – yritysdialogia sekä yritysten ajankohtaiset aiheet: ”FICCI – Finland Business Leaders”  –kokouksen, energia- ja investointidialogit sekä yritysten ajankohtaisten tavoitteiden edistämisen konkreettisella tavalla ja myös korkealla poliittisella tasolla.

Kokouksen puheenjohtajina toimivat FICCI:n hallituksen puheenjohtaja Pankaj Patel ja Suomen Intian suurlähettiläs Nina Vaskunlahti. Moderaattoreina toimivat FICCI:n pääsihteeri (ja Intian edustaja kansainvälisessä kauppakamarissa) A Didar Singh sekä FICCI:n uusiutuvan energian työryhmän puheenjohtaja Devin Narang. Kokouksen kunniavieraana oli energia-, hiili- ja kaivosministeri Piyush Goyal. Valikoidusti kutsuttuja intialaisia yrityksiä oli läsnä 13 ja suomalaisia kymmenen. Lisäksi kokoukseen osallistui virkamiehiä eri ministeriöistä.

Artikkeli luettavissa kokonaisuudessaan: http://www.finland.org.in/public/default.aspx?contentid=359686&nodeid=34935&contentlan=1&culture=fi-FI