Suomalais-Arabialaisen kauppayhdistyksen aamukahvitilaisuus

Aika: tiistai 10.11.2015 klo 9.00-11.00
Paikka: WTC Helsinki, Marskin Sali, Aleksanterinkatu 17, 00100 Helsinki

Lähi-idän markkinoilla, etenkin vauraissa Gulfin alueen öljyntuottajamaissa, on käynnissä suuria kehittämishankkeita. Suomalaiselle osaamiselle on kysyntää. Ennakkoluulottomalla ja rohkealla lähestymisellä alueella on valtava potentiaali hyödynnettäväksi.

9.00 Rekisteröityminen ja aamukahvi

9.15 Tervetuloa – Martti Haario, puheenjohtaja, Suomalais-Arabialainen kauppayhdistys

9.20 Anita Kalergis, Broadfolio MEA, alustaa tilaisuuden kertomalla Lähi-Idän alueesta liiketoimintaympäristönä. GCC alueesta halutaan osaamis- ja innovaatiopainotteinen talousalue kehittämällä liiketoimintaympäristöä, kilpailukykyä, yrittäjyyttä, osaamista ja innovaatioita. Kehittämiskohteina on mm. terveydenhuolto- ja koulutuspalvelut, uusiutuva energia, perusteollisuus ja ICT. Myös informaatioteknologian sekä elintarvikealan sektorit tarjoavat monia mahdollisuuksia suomalaisille yrityksille.

Yrityscaset
9.45 Jyri Roselius, Piceasoft

10.05 Anders Berghäll, Exomi
Exomi on ohjelmistotoimittaja joka on toiminut Lähi-idässä jo usean vuoden ajan ja toimittanut lisäarvopalveluita sekä viranomaisille että kaupallisille toimijoille. Anders Berghäll kertoo yrityksen kokemuksista ja ”opeista” alueella sekä paikallisten yhteistyökumppaniden/jakelijoiden merkityksestä markkinoilla.

10.25 Expo2020, Dubai UAE sekä Broadfolio, Pekka Kelkka, Broadfolio MEA
Dubaissa pidettävässä maailmannäyttelyssä kattoteemana on ”Connecting Minds, Creating the Future”. UAE on ilmoittanut investoivansa Expo2020 järjestämiseen 6,3 miljardia euroa. Suomalaisten yritysten vahvuuksia voidaan hyödyntää esim. Expo2020 suunnittelussa, rakentamisessa ja toteuttamisessa.
Pekka kertoo lyhyesti myös Broadfolion toiminnasta. Broadfolio tarjoaa strategisen osaamisen ja markkinatuntemuksen GCC:n alueesta kiinnostuneille yrityksille..

10.40 Kysymyksiä & keskustelua

Tilaisuuden jälkeen sinulla on mahdollisuus tavata Broadfolion edustajia. Yhteydenotot Anita Kalergis (anita.kalergis@broadfolio.com)

Ilmoittautumiset 4.11. mennessä https://www.lyyti.fi/group/saky10112015 tai puh. 09-4242 6228.
Tilaisuus on maksuton, mutta osallistuminen edellyttää ilmoittautumista etukäteen.

Tervetuloa!
Suomalais-Arabialainen kauppayhdistys SAKY ry