Suomalais-Arabialaisen kauppayhdistyksen (SAKY) tarkoituksena on kehittää Suomen ja Arabimaiden välisiä suhteita kaupan, teollisuuden ja muun elinkeinotoiminnan aloilla. Kauppayhdistys pyrkii myös edistämään kauppavaihdon ja taloudellisen yhteistyön yleisiä edellytyksiä maiden välillä.

Suomalais-Arabialainen kauppayhdistys perustettiin vuonna 1998 ja se toimii useiden muiden kauppayhdistysten tavoin. Yhdistys järjestää vuosittain useampia esitelmä-, lounas- ym. tilaisuuksia, joissa käsitellään Suomen ja Arabimaiden väliseen kauppaan liittyviä asioita esitelmien ja keskustelujen muodossa sekä muita jäsenistöä kiinnostavia asioita. Kauppayhdistys järjestää vuosittain jo traditioksi muodostuneen suurlähettilästapaamisen, jolloin kauppayhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus tavata Suomen Arabimaiden suurlähettiläitä ja kuulla ajankohtaisia katsauksia kyseisistä maista.

Jäseniksi ovat tervetulleita yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt, joilla on kiinnostusta Suomen ja Arabimaiden väliseen kauppaan ja muuhun yhteistyöhön.

Vuosittainen jäsenmaksu on 200 € yritysjäsenille, 50 € henkilöjäsenille, ja 25 € opiskelijajäsenille.

Kauppayhdistyksen tarkoituksena ei ole vaikuttaa valtiollisiin asioihin eikä voiton tai muun välittömän taloudellisen edun hankkiminen siihen osalliselle. Toiminnan tarkoitus tai toiminnan laatu ei muutoinkaan ole pääasiassa taloudellinen. Kauppayhdistys kattaa jäsenmaksuillaan tilaisuuksien kustannuksia ja pitää yllä sihteeritoimintaa.

Yhdistyksen puheenjohtajana toimii
Tytti Sirola, Bluet Oy.

Tervetuloa tutustumaan kauppayhdistyksen toimintaan!

Lisätiedot:

Pääsihteeri