Sigrid Lainevee valittiin Suuomalais-Eestiläisen Kauppayhdistys ry:n vuosikokouksessa 20.4.2022 yhdistyksen puheenjohtajaksi. Hän on ensimmäinen virolainen tässä tehtävässä.

Virolainen Sigrid Lainevee on työskennellyt Viron eri yliopistoissa läpi elämänsä. Pääsääntöisesti hän on toiminut yksityisissä yliopistoissa, mutta hän on ollut myös Tarton yliopiston Tallinnan edustajana. Vuodesta 2007 Sigrid Lainevee on työskennellyt Estonian Business Schoolin (EBS) palveluksessa. Viimeiset 10 vuotta hän on ollut EBS Helsingin kampuksen hallintopäällikkönä.

Koulutukseltaan Sigrid Lainevee on solubiologi. Hän on valmistunut Tarton yliopistosta vuonna 1994. Lisäksi hän on suorittanut kansainvälisen liikkeenjohdon MBA:n EBS:ssä vuonna 2010. Sigrid Lainevee on suorittanut myös tohtorinopintoja, mutta tällä hetkellä projekti on tauolla.

Sigrid Lainevee on asunut ja opiskellut Pekingissä, Kiinassa ja osallistunut siellä kansainväliseen (EU-Kiina) mangager-tason vaihto- ja koulutusohjelmaan METP-4. Sigrid Lainevee osallistui ohjelmajohtajana Shanghai EXPO:oon, jossa hän organisoi Viron yliopistojen workshoppeja kiinalaisille opiskelijoille Viron paviljongissa.

Sigrid Lainevee pitää todella paljon ihmisten parissa toimimisesta, uusien kontaktien luomisesta ja eri maista ja kulttuureista tulevien ihmisten tapaamisesta. Sigrid Lainevee toteaakin, että hänen tärkein harrastuksensa on matkustaminen.

Sigrid Lainevee on naisopiskelijayhdistys korp! Filiae Patriae alumna.

Kirsi Lifländer (kuvassa keskellä) jätti puheenjohtajatehtävät Sigrid Laineveelle (kuvassa oikealla) 20.4.2022. Lisäksi kuvassa vasemmalla on kauppayhdistyksen hallituksen jäsen Bengt Westerholm.

Suomalais-Eestiläisen Kauppayhdistys ry:n hallituksen kokoonpano vuonna 2022 on seuraava:

Sigrid Lainevee                                        Estonian Business School

Varapuheenjohtajat

Matias Huhtala                                         OP Yrityspankki Oyj

Margus Schults                                        Tallink Silja Oy

Jäsenet

Sami Mykkänen                                       Eagle Filters Oy

Kalle Pedak                                              Hedman Partners

Irene Surva-Lehtonen                              Enterprise Estonia

Kari Vihurila                                             Nobel Consulting OÜ

Jouni Hakala                                            Elinkeinoelämän Keskusliitto

Bengt Westerholm                                   Oy Beweship Ab

Suomalais-Eestiläisen Kauppayhdistys ry:n tarkoituksena on Suomen ja Viron välisten kauppasuhteiden sekä kulttuurisen ja taloudellisen vuorovaikutuksen lisääminen. Kauppayhdistys on perustettu vuonna 1990. Lisätietoja tästä.