Suomi-Keskisen Itäeuroopan maiden kauppayhdistyksen vuosikokous pidettiin 4.6.2022.
Kauppayhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Raine Pulkkinen Vaisala Oyj:stä.

Raine Pulkkinen on työskennellyt kansainvälisen myynnin johtotehtävissä 2005 lähtien korkean teknologian alalla aina korkeatempoisesta B2B-liiketoiminnasta suuriin ja komplekseihin B2G-projekteihin. Hänellä on kokemusta alueellisesta laajentumisesta ja viennin vauhdittamisesta noin 150 maasta. Raine on asunut ja työskennellyt Yhdysvalloissa, Hollannissa, Arabiemiraateissa, Ruotsissa ja Saksassa. Viimeiset 8 vuotta hän on ollut Vaisalan palveluksessa, kansainvälisissä myynnin esimiestehtävissä EMEA ja APAC alueilla.

Tällä hetkellä Raine vastaa Pohjois- ja Itä-Euroopan, sekä Keski-Aasian myyntitiimistä Vaisalan Sää- ja ympäristöliiketoiminta-alueella. Hän toimii myös Vaisalan myynnin ja markkinoinnin prosessiohjausryhmän puheenjohtajana ja toimii Vaisalan myyntiprosessin Executive Process Ownerina. ”Uskon skaalautuvaan kasvuun yhdistämällä teknologian ja digitalisaation tuomat mahdollisuudet, sekä kehittämällä prosesseja ja ihmisiä. Vahva ja osaava verkosto sekä toimiva yhteistyö ovat keskiössä kansainvälistymisen polulla. Kauppayhdistystyöskentelyn kautta pyrin varmistamaan meidän jäsenillemme ja yhteistyökumppaneillemme laajan ja kattavan verkoston kansainvälistymisen asiantuntijoita, valmiit kontaktit kohdemaiden yksityisen ja julkisen sektorin päättäjiin ja toimijoihin, jakamaan luotettavaa tietoa kohdemarkkinoista sekä business-kulttuureista, ja FinnCham- ja Team Finland-verkostojen kautta tukemaan suomalaisten yritysten vientiponnisteluja maailmalla. Kauppayhdistys tarjoaa myös mahdollisuuden henkilöjäsenille kasvaa ja kansainvälistyä. Muistetaan myös pitää hauskaa—tervetuloa mukaan!” kommentoi Pulkkinen.

Koulutukseltaan Raine Pulkkinen on BSc & BA (Utrecht University), LLM (Erasmus Rotterdam Rotterdam), MBA (Maastricht University), Post-Graduate Dipl. Organizational Leadership (University of Oxford). Raine asuu Kirkkonummella Porkkalassa vaimonsa ja heidän kahden lapsen kanssa.

Kauppayhdistyksen vuosikokouksessa kiitettiin edellistä puheenjohtajaa Pasi Rosenqvistiä (toinen vasemmalta) ja toivotettiin uusi puheenjohtaja Raine Pulkkinen (kolmas vasemmalta) tervetulleeksi.
Kuvassa ovat myös hallituksen jäsen Juho Paananen ja vuosikokouksessa esitelmöineet Dr. Marina Vulovic and Ms. Sabine Volk.

Kauppayhdistyksen hallitus 2022

Raine Pulkkinen Vaisala Oyj