Ajankohtaista
Koronapandemian vuoksi tilanne ja rajoitukset saattavat muuttua äkillisesti ja ennalta arvaamattomasti. Ajankohtaista tietoa löydät Suomen suurlähetystön verkkosivuilta
Suurlähetystö välittää ajankohtaista tietoa myös sosiaalisen median kanavillaan.

Yleinen turvallisuustilanne
Etelä-Korea on turvallinen matkailumaa, kun noudatat normaalia varovaisuutta ja pidät huolta omaisuudestasi.
Seuraa turvallisuuspoliittista tilannetta tiedotusvälineistä sekä Suomen Soulin-suurlähetystön verkkosivuilta ja sosiaalisesta mediasta, kun suunnittelet matkaa.
Lataa Matkapuhelimeesi Etelä-Korean viranomaisten englanninkielinen Emergency Ready App –sovellus, niin saat tietoa maan turvallisuustilanteesta.

Yleinen hätänumero on 119.

Lisätietoja:
Emergency Ready App -sovellus

Hyödylliset puhelinnumerot ja ohjeet turisteille englanniksi: Korean National Police
Agency

Ministry of Interior and Safety

Suorat lennot Souliin
Finnair lentää Helsingistä Souliin ilman välilaskuja viikon jokaisena päivänä. Lento kestää noin 9,5 tuntia.
Soul Incheonin kansainvälinen lentoasema (ICN)
Incheonin kansainvälinen lentoasema sijaitsee 50 kilometriä Soulista lounaaseen.

Suorat lennot Busaniin
Finnair lentää suoraan reitillä Helsinki–Busan 28.3.–28.10.2022 kolme kertaa viikossa maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina.
Etelä-Korean toiseksi suurin kaupunki, Busan, sijaitsee maan etelärannikolla. Tässä satamakaupungissa yhdistyvät kaunis luonto ja vilkas suurkaupunki.

Gimaen kansainvälinen lentoasema (PUS)
Lentoasema sijaitsee 18 kilometrin päässä Busanin keskustasta.

Finnair Korea